Харіхара Локесара – одна з 108 форм бодхісаттви любові і співчуття Авалокітешвари (тиб.Ченрезіг) в непальській буддійській зображувальній традиції. Згідно з неварськими текстами, це напівжінка-напівчоловік (мереживний одяг на одній нозі передає чоловічий стиль носіння, а на другій – жіночий), тобто вона єднає в собі чоловічі і жіночі якості (мудрість і співчуття, простір та блаженство). Харіхара Локесара символізує ясне усвідомлення ума. Форма стоїть на лотосі, її руки – у в’якхьяна-мудрі (жесті повчання), на голові – корона з 5 коштовностями, що символізують п’ять видів мудрості просвітленого ума.
Основна мантра Авалокітешвари: ОМ МАНІ ПАДМЕ ХУНГ.
Техніка ксилографії - друку на папері дзеркально вирізаними кліше з дерева відома тибетцям ще з часів приходу буддизму та виникнення писемності у VII-VIII ст. н.е. У Європі ця техніка стала відома лише наприкінці XIV ст. Таким способом протягом тисячоліть друкувалися буддійські сутри та тантри. Для друку зображень і текстів використовували міцний та вологостійкий папір локта. Він виготовляється з волокон внутрішньої кори кущів Дафни Бхолуа (лат. Daphne bholua), що ростуть на схилах гімалайських гір на висоті 1700-4000 метрів. Як і тисячу років тому, цей папір досі виробляється вручну і має сакральне значення для жителів Гімалаїв. Серед туристів він відомий як «рисовий папір» і популярний у декоративному та релігійному мистецтві. Сьогодні локта виробляється лише у сільських районах Непалу, переважно у Баглунгу, і через трудомісткість виробництва має високу ціну. Стійкість до вологи, плісняви та комах дозволяє цьому паперу служити кілька тисячоліть (за оцінками вчених – до 3500-4000 років). Найдавніший із збережених текстів на локта знаходиться в Національному архіві Непалу в Катманду. Це буддійська сутра "Каранья-буха", написана шрифтом Ліччхавів 1900 років тому.
При обробці багету використовується суміш гірського бджолиного воску та карнаубського воску (зібраного з листя пальми Карнауба). Крім своєї екологічності, такий склад перешкоджає появі деревних паразитів та безпечний при використанні усередині приміщення.
Антивідблискове скло цінне тим, що розсіює відблиски падаючого на нього світла. Це дозволяє бачити зображення чітко під будь-яким кутом зору, при цьому колірна гама не спотворюється завдяки надпрозорості скла. Крім того, скло захищає зображення від пилу та впливу ультрафіолету, воно також стійке до подряпин, легко ріжеться та очищається.
Квітковий орнамент, що прикрашає багет по периметру, також має глибокий символізм. Це так звані «квіткові стріли» - атрибут деяких просвітлених форм. Такі стріли пронизують і трансформують п'ять "отрут ума", які, згідно з буддійською філософією, і є кореневими причинами всіх хвороб. Ці п'ять отрут – незнання, прив'язаність, гнів, гордість і заздрість (ревнощі).
Розмір: 71.5х54.5х1.4см
Ручна ксилографія. Непал
Колір паперу: білий (кремовий)
Колір зображення: чорний
Багет: масив дуба, оброблений воском та декорований «квітковими стрілами» (техніка гравіювання).
Антивідблискове скло
Відгуків про цей товар ще не було.
Немає запитань про цей товар.