Гуру Ринпоче - йогин, що приніс із Індії та вкорінив тантричні повчання Будди в Тибеті в VIII сторіччі, тож для тибетців він є одним з найшанованіших вчителів. Вони навіть називають його «другим Буддою». Його ім’я на санскриті – Падмасамбхава, що перекладається як «Народжений із Лотосу», саме так він з’явився на світ згідно з легендою. На гравюрі Гуру Ринпоче зображений в оточенні восьми своїх проявлень – форм із енергії і світла, які втілювали різну його активність і функції в залежності від потреб істот.
Техніка ксилографії - друку на папері дзеркально вирізаними кліше з дерева відома тибетцям ще з часів приходу буддизму та виникнення писемності у VII-VIII ст. н.е. У Європі ця техніка стала відома лише наприкінці XIV ст. Таким способом протягом тисячоліть друкувалися буддійські сутри та тантри. Для друку зображень і текстів використовували міцний та вологостійкий папір локта. Він виготовляється з волокон внутрішньої кори кущів Дафни Бхолуа (лат. Daphne bholua), що ростуть на схилах гімалайських гір на висоті 1700-4000 метрів. Як і тисячу років тому, цей папір досі виробляється вручну і має сакральне значення для жителів Гімалаїв. Серед туристів він відомий як «рисовий папір» і популярний у декоративному та релігійному мистецтві. Сьогодні локта виробляється лише у сільських районах Непалу, переважно у Баглунгу, і через трудомісткість виробництва має високу ціну. Стійкість до вологи, плісняви та комах дозволяє цьому паперу служити кілька тисячоліть (за оцінками вчених – до 3500-4000 років). Найдавніший із збережених текстів на локта знаходиться в Національному архіві Непалу в Катманду. Це буддійська сутра "Каранья-буха", написана шрифтом Ліччхавів 1900 років тому.
При обробці багету використовується суміш гірського бджолиного воску та карнаубського воску (зібраного з листя пальми Карнауба). Крім своєї екологічності, такий склад перешкоджає появі деревних паразитів та безпечний при використанні усередині приміщення.
Антивідблискове скло цінне тим, що розсіює відблиски падаючого на нього світла. Це дозволяє бачити зображення чітко під будь-яким кутом зору, при цьому колірна гама не спотворюється завдяки надпрозорості скла. Крім того, скло захищає зображення від пилу та впливу ультрафіолету, воно також стійке до подряпин, легко ріжеться та очищується.
Орнамент із ваджрів, що прикрашає багет по колу, також має глибокий символізм. У буддизмі ваджр символізує насамперед незнищенну та досконалу природу всіх істот – будда-природу. Тибетська назва ваджра – дордже, що буквально означає «король усіх каменів», тобто діамант. Як жоден камінь не може зруйнувати діамант, так ніякі затьмарення та помилки не можуть знищити споконвічну природу Будди в кожній живій істоті.
Розмір: 71.5х54.5х1.4см
Ручна ксилографія. Непал
Колір паперу: чорний
Колір зображення: золотий
Багет: масив дуба, оброблений воском та декорований ваджрами та мантрою Гуру Ринпоче (техніка гравіювання).
Антивідблискове скло
Відгуків про цей товар ще не було.
Немає запитань про цей товар.